Gevechtsmodussen in World of Tanks

Er zijn 3 soorten random battle gevechtsmodussen: Standaard, Encounter (Ontmoeten) en Assault (Aanvallen). Om een duidelijk voorbeeld te geven, ga ik deze modussen uitleggen door middel van de map Siegfried Line. Iedereen is bekend met deze map en deze map heeft alle 3 de soorten modussen.

Standaard

Deze modus is bij iedereen wel bekend. Met 2 basissen waarbij de teams op en rond de basis beginnen. Deze modus is al vanaf het begin en is de enige die niet uit te zetten is. Als de tijd op is, is het gelijkspel.

TLDR:verover de vijandelijke basis of vernietig alle vijandelijke voertuigen om te winnen

Deze modus is beschikbaar op elke map.

Encounter / Ontmoeten

Deze modus is wat minder bekend. Met 1 neutrale basis zijn de doelen van het spel veranderd. Je wint nu het potje als je de neutrale basis hebt veroverd of als alle tanks zijn vernietigd. Let op: Zodra een tegenstander in de cap gaat staan, loopt de teller niet door (in tegenstelling tot de standaard variant, waarbij er gecapt wordt totdat de aanvaller is beschadigd). Zodra de aanvaller weer weg is (uit de cap gereden of gedood) gaat de teller weer verder. Als de tijd op is, is het gelijkspel. De startposities zijn vrijwel hetzelfde als met de normale basis, maar dit wil nog wel verschillen per map. De locatie van de neutrale basis is meestal in het midden van de map, aan een van de buitenranden.

TLDR:verover de neutrale basis of vernietig alle vijandelijke voertuigen om te winnen

Deze modus is beschikbaar op El Halluf, Ensk, Erlenberg, Himmelsdorf, Lakeville, Malinovka, Mines, Murovanka, Prokhorovka, Redshire, Ruinberg, Sacred Valley, Sand River, Siegfried Line en Steppes.

Assault / Aanvallen

Deze modus is waarschijnlijk bij nog minder mensen bekend dat encounter / ontmoeten. Ook is deze modus minder leuk om te spelen voor sommige mensen. In deze modus hebben de 2 teams verschillende rollen. Het ene team is de aanvaller, het andere is de verdediger. De aanvaller wint als alle tanks van de tegenstander dood zijn, of als de basis is ingenomen. De verdediger wint als alle tanks van de tegenstander dood zijn, of als de tijd voorbij is. Als de tijd op is, wint de verdedigende partij. De startposities verschillen ten opzichte van de andere 2 modussen, maar staan nog altijd tegenover elkaar.

TLDR:aanvallend: verover de vijandelijke basis of vernietig alle vijandelijke voertuigen. verdedigend: vernietig alle vijandelijke voertuigen of wacht tot de tijd voorbij is.

Deze modus is beschikbaar op Erlenberg, Karelia, Sand River en Siegfried Line.

Terug naar WorldofTanks