Elke tank in het spel maakt gebruik van 5 soorten statistieken. Bij elk statistiek staat een getal. Des te hoger dit getal is, des te beter deze tank is in dit statistiek. Lichte tanks hebben over het algemeen meer mobilieit terwijl heavies armor hebben. Maar in de klasses kunnen de statistieken behoorlijk wisselen. Tegenwoordig kan je als je naar Reseach/ Onderzoek gaat, (de knop boven statistieken om de modules te bekijken), zien wat vooor type tank jou tank is in de klasse. (heavies kunnen bijvoorbeeld brawlers zijn of support, TD's kunnen support of sniper zijn. mediums kunnen een manusje van alles zijn of sniper etc.).
In de garage, op de rechterkant van het scherm staan de statistieken van je tank. Deze kan je onderverdelen in de volgende tabbladen:
In deze onderdelen kan je alle gegevens vinden over je tank. Als je op een item gaat staan, dan kan je zien wat je qua Equipment en Skills kunt gebruiken om het bepaalde item te verbeteren. Hieronder zie je wat je kan verwachten van alle onderdelen:
Hier vind je de gegevens van het kanon. Hoe hoger het getal, des te beter het is. Denk hiebij aan:
De gemiddelde penetratie en schade.
De herlaadtijd en Rate of Fire (bij autoloaders zie je ook het aantal kogels, de tijd om een kogel en de clip te laden)
De accuratie en nauwkeurigheid
de draaisnelheid van de koepel
Hoe hoog hoog en laag het kanon kan schieten, maar ook hoe ver opzij (indien de tank niet een volledige koepel heeft)
Hier kan je zien wat the armor en hp van je tank is. Hoe hoger het getal, des te langer je kan overleven. Heavy tanks hebben de meeste punten hier, dan mediums en lights onderaan. Td's zitten rond de medium tanks en artillerie rond de light tanks.
Dit is de plek waar je kan zien hoe mobiel je tank is. Denk hierbij aan:
Het gewicht van de tank + wat de tank kan hebben met zijn rupsbanden.
De PK van de motor en de hp/t (dit bereken je door de pk van de motor te nemen en dit te delen door het gewicht van de tank). Hoe hoger dit getal is, des te sneller je tank kan optrekken.
De draaisnelheid vam de tank.
De topsnelheid van de tank.
Hier kan je zien hoe goed de camouflage van je tank is.
De eerste regel laat zien hoe goed de camouflage is als je stilstaat
De tweede regel laat zien hoe goed de camouflage zien als je rijd.
Beide regels hebben twee getallen staan, het linker hoger dan het rechter. Het linker getal laat zien hoe goed de camouflage als je niet schiet en het rechter getal laat zien hoe goed je camouflage is als je net geschoten hebt. Hoe hoger al deze getallen zijn, des te moeilijker kan de vijand jou spotten.
Hier staan twee belangrijke gegevens:
Je zichtbereik: Dit getal laat zien hoe goed jij de vijand kan spotten. De Maximale view range in WOT is 445 meter, maar het is mogelijk (zeker in de hogere tiers) dat je view range dankzij skills en equipment boven de 445 meter uit komt. Hoe groter het getal boven de 445 meter is, des te makkelijk kan je vijandelijke tanks spotten in die 445 meter.
Je radio. Dit wordt gebruikt om de andere spelers op de minimap te zien. Vanaf tier 8 hebben de meeste tanks een radio rond de 700 meter, dus je ziet dan 9 van de 10 keer alle tanks op de minimap. In de lagere tiers is dit echter niet het geval. Meestal heb je maar een radio van 300-500 meter waardoor je al snel de vrienden kwijtraakt op de minimap. Lichte tanks hebben de beste radios, samen met artillerie en heavies hebben de slechtste radios.
Een voorbeeldsituatie: Speler A staat met een tank op een klassieke spotlocatie en spot op een gegeven moment speler B omdat speler B in het zichtbereik van speler A komt. Speler A geeft met zijn radio de locatie van speler B door aan speler C, zodat speler C op de tank van speler B kan schieten zonder dat speler B de tank speler C ziet.